رفتن به مطلب

آموزش بررسی سلامت سایت وردپرسی


αℓιяєzαα

ارسال های توصیه شده

در حال حاضر درصدی بسیار قابل توجهی از تمامی وب سایت های جهان از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بخش اعظمی از افرادی که این سیستم مدیریت محتوا را انتخاب می کنند، مبتدی بوده و به دلیل سادگی و قابل فهم بودن وردپرس آن را انتخاب کرده اند. این افراد بعد از خرید دامنه مناسب و در ادامه انتخاب بهترین هاست برای وردپرس ، وب سایت خود را راه اندازی می کنند. در مرحله بعد که در واقع همان مرحله مدیریت سایت است باید پیکربندی سایت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد. در این مرحله استفاده از قابلیت بررسی سلامت سایت وردپرسی می تواند بسیار کمک کننده باشد. به کمک این بخش شما می توانید پیکربندی وب سایت خود را از نظر کارایی و امنیت مورد ارزیابی قرار داده و آن را بهبود ببخشید. در این مقاله از پایگاه دانش میهن فروم تصمیم داریم درباره تست سلامت سایت وردپرسی اطلاعات جامعی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

 

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • ضرورت بررسی سلامت سایت وردپرسی
  • نحوه تست سلامت سایت وردپرسی

 

ضرورت بررسی سلامت سایت وردپرسی

بررسی سلامت سایت وردپرسی قابلیت بسیار مهمی است که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با استفاده از این بخش کاربران وردپرس این امکان را دارند که عملکرد وب سایت خود را به شکلی دقیق مورد ارزیابی قرار دهند. بدین ترتیب با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین شده امتیازی توسط وردپرس برای وب سایت شما در نظر گرفته می شود. تست سلامت سایت وردپرسی در دو زمینه اصلی پیش می رود:

  • بررسی سلامت سایت از نظر امنیت
  • تست سلامت سایت از نظر کارایی
  • بررسی سلامت سایت از نظر سئو

هر یک از این موارد زیر مجموعه های مربوط به خود را دارند که در ادامه به معرفی و توضیح آنها خواهیم پرداخت.

1. بررسی سلامت سایت از نظر امنیت

 

امنیت سایت یک فاکتور بسیار مهم است که روی سلامت سایت تاثیر بسیار زیادی را دارد. امنیت علاوه بر جایگاه سایت در موتورهای جستجو می تواند ذهنیت مثبت یا منفی برای کاربران شما به وجود آورد. وجود مشکلات امنیتی تا سقوط یک کسب و کار نیز پیشروی خواهد کرد. به همین دلیل در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی روی موضوعاتی که می توانند امنیت وب سایت را تحت تاثیر قرار دهند تاکید زیادی می شود. این موارد عبارتند از:

  • پاک کردن افزونه های غیرفعال: ازدید وردپرس بهتر است افزونه هایی که غیرفعال بوده و قرار نیست مورد استفاده قرار بگیرند به طور کلی حذف شوند. چرا که این افزونه ها می توانند خطر هک و حمله به وب سایت شما را افزایش دهند. فرض کنید یکی از این افزونه ها دارای باگ باشد وجود چنین موردی راه را برای نفوذ مهاجم ساده تر خواهد کرد.
  • پاک کردن پوسته های غیرفعال: یکی دیگر از مواردی که باید برای افزایش امنیت وب سایت به آن توجه داشت، حذف پوسته های غیرفعال است.
  • عدم استفاده از HTTPS: به طور کلی HTTPS یک راه بسیار مناسب برای بالا بردن امنیت وب سایت است. به همین دلیل به شما توصیه می شود که برای بالا بردن امنیت خودتان و کاربرانتان اقدام به فعالسازی HTTPS برای وب سایت نمایید. در خصوص فعالسازی گواهی ssl می توانید مقاله های فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار  و آموزش نصب ssl دایرکت ادمین را مطالعه نمایید.
  • نبود رابطه امن میان سایت شما با دیگر سرویس ها: وب سایت شما باید بتواند در فرآیندهایی که طی آن نیاز به برقراری ارتباط با سرورهای دیگر دارد (مثل مقوله فروش در وب سایت های فروشگاهی) امنیت لازم را داشته باشد. در صورتی که ارتباط وب سایت شما با دیگر سرویس امن نباشد با خطا رو به رو می شوید.
  • تنظیم سایت برای خروج اطلاعات اشکال زدایی: خیلی از افراد حالت اشکال زدایی را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک خطا یا مشکل پیش آمده فعال می کنند. اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که گاهی این اطلاعات جع آوری شده بسیار مهم و حساس هستند و می توانند امنیت وب سایت را تحت تاثیر قرار دهند.
  • عدم برقراری ارتباط با WordPress.org: وب سایت شما نیاز دارد که برای دریافت نگارش های جدید و به طور کلی نصب و به روزرسانی وردپرس و بخش های قرار گرفته در آن با wordpress.org ارتباط برقرار کند. اگر این ارتباط به درستی برقرار نشود شما در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی خود با خطا مواجه می شوید.
  • عدم به روز رسانی های پس زمینه: زمانی که به روزرسانی در پس زمینه اجرا شود، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که بروزرسانی های امنیتی به صورت خودکار صورت می گیرند. حال اگر این قابلیت غیرفعال باشد ممکن است با مشکلات امنیتی رو به رو شوید.
  • و…

میهن فروم - سایت ورد پرسی

2- تست سلامت سایت از نظر کارایی

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی به آن توجه کرد، کارایی سایت است. مطمئنا هر چقدر که عملکرد یک سایت بهتر باشد، آن سایت از نظر سلامتی بهتر بوده می تواند به شکل بهتری در مسیر پیشرفت در حرکت باشد. موضوعاتی که می توانند سلامت یک سایت وردپرسی را از نظر کارایی تحت تاثیر قرار دهند، عبارتند از:

  • به روزرسانی نسخه PHP: در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی شما ممکن است با چنین هشداری رو به رو شوید. برای رفع این مشکل تنها کافی است نسخه PHP را به روزرسانی کنید تا عملکرد وبسایتتان بهبود پیدا کند.
  • عدم استفاده از ماژول های پیشنهادی: به طور کلی ماژول ها در بهبود عملکرد وب سایتتان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در صورتی که هر یک از ماژول های اصلی و پیشنهادی توسط خود وردپرس فعال نباشد، شما با خطا رو به رو می شوید.
  • به روزرسانی نگارش وردپرس: شما باید برای داشتن عملکرد بهتر آخرین نسخه وردپرس را اجرا کنید. به همین منظور باید نسخه وردپرس خود را به روز رسانی کنید.
  • معتبر نبودن منطقه زمانی پیش فرض PhP: منطقه زمانی پیش فرض PHP در هنگام بارگذاری اولیه وردپرس تعیین می شود. در صورتی که این منطقه زمانی معتبر نباشد، شما با این خطا مواجه و باید اقدام به رفع آن نمایید.
  • به روزرسانی سرور SQL: از سرور SQL برای ذخیره محتوا و تنظیمات وب سایت شما استفاده می شود. در صورتی که به روز رسانی صورت نگرفته باشد باید برای این کار اقدام نمایید.
  • عدم پشتیبانی از UTF8MB4: از این برنامه برای ذخیره سازی پایگاه داده وردپرس استفاده می شود و به شما کمک می کند تا پشتیبانی بهتری از زبان های دیگر داشته باشید. اگر وردپرس شما از این نسخه پشتیبانی نکند با خطا مواجه خواهید شد.
  • عدم اجرا رویدادهای زمانبندی شده: از رویدادهای زمان بندی شده برای به روزرسانی دوره ای خود وردپرس و بخش های مختلف آن مثل افزونه ها یا پوسته ها استفاده می شود. اگر می خواهید کارایی وب سایتتان در هنگام بررسی سلامت سایت بدون مشکل باشد، باید رویدادهای زمان بندی شده را اجرا نمایید.
  • عدم کارکرد درست درخواست های HTTP: زمانی که درخواست های HTTP به شکلی که باید کار نمی کنند، این امکان وجود دارد که افزونه ها یا پوسته ها به آن شکلی که باید عمل نکنند.
  • در دسترس نبودن REST API: از این قابلیت برای برقراری ارتباط میان وردپرس و سرور استفاده می شود. اگر REST API در دسترس نباشد، آنگاه کارایی وب سایت وردپرسی شما با اختلال مواجه می شود.
  • عدم امکان اجرای درخواست های requests: از این درخواست ها برای اجرای رویدادهای برنامه ریزی شده و خیلی از اتفاقات پایه ای سایت استفاده می شود. به همین دلیل اگر این بخش دچار مشکل باشد، در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی خود با خطا مواجه می شوید.
  • و …

3- بررسی سلامت سایت از نظر سئو

موضوع دیگری که می تواند سلامت یک وب سایت وردپرسی را تحت تاثیر قرار دهد، سئو سایت است. اگر وب سایت شما از نظر مسائل مربوط به سئو عملکرد مناسبی را داشته و فاکتورهای مورد نظر را رعایت کرده باشد، می تواند به عنوان یک سایت پویا و سالم شناخته شود. اگر از افزونه yoast seo روی وب سایت خود استفاده می کنید، در بخش سلامت سایت می توانید اطلاعات مربوط به سئو سایت را نیز مشاهده نمایید. برخی از اصلی ترین فاکتورهای سئو که در زمان تست سلامت سایت وردپرسی با آنها رو به رو می شوید، عبارتند از:

  • عدم نمایش نظرات در یک صفحه: به طور کلی توصیه ای که درباره نظرات می شود این است که تمامی آنها در یک صفحه نمایش داده شود. اگر این اتفاق برای نظرات وب سایت شما صورت نگیرد، شما با خطا رو به رو می شوید.
  • عدم دسترسی موتورهای جستجو به محتوای وب سایت شما: یوآست با استفاده قابلیت Ryte این امکان را به شما می دهد که ببینید موتورهای جستجو امکان دسترسی به وب سایت شما را دارند یا به هر دلیلی دسترسی آن محدود شده است. این موضوع به صورت یک مورد در گزارش بررسی سلامت سایت وردپرسی نمایش داده می شود.
  • نبودن نام پست در ساختار پیوند ها: اگر شما از نام پست خود در هر یک از نوشته ها و صفحات وب سایت خود استفاده نکرده باشید، این خطا را مشاهده خواهید کرد.
  • و…

نحوه تست سلامت سایت وردپرسی

خب حالا که با اهمیت سلامت سایت بیشتر آشنا شدید بهتر است  ایت خود را بازبینی کنید. به منظور بررسی سلامت وب سایت خود باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در اولین گام باید به کمک آموزش ورود به مدیریت وردپرس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. سپس از طریق منو «ابزارها» زیر منو «سلامت سایت» را انتخاب نمایید.
  3. با انتخاب گزینه نامبرده، صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که شامل دو زبانه اصلی «وضعیت» و «اطلاعات» است.

 

    • وضعیت: در این قسمت شما می توانید مشاهده کنید که وب سایتتان از نظر سلامتی در چه وضعیتی قرار دارد. ممکن است بخشی به نام «مشکلات بحرانی» وجود داشته باشد که مشکلای که حل آنها ضروری می باشد را در خود جای دهد. در بخش «بهبود پیشنهادی» شما می توانید مواردی که چه از نظر امنیتی و چه از نظر کارایی نیاز به بهبود دارند را مشاهده نمایید. در ادامه نیز دکمه تحت عنوان «آزمایش های قبول شده» وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید تمامی مواردی که بدون مشکل هستند را در جدولی به نام «مورد بدون مشکل شناسایی شد» مشاهده نمایید.
    • اطلاعات: با کلیک روی این زبانه می توانید تمامی جزئیات مربوط به پیکربندی وب سایت وردپرسی خود را مشاهده نمایید. همچنین در این صفحه این امکان برای شما فراهم می باشد که با کلیک روی دکمه «کپی اطلاعات سایت به کلیب برد» تمامی اطلاعات وب سایت خود را کپی کرده و در صورت تمایل روی سیسم خود ذخیره نمایید. در ادامه به تشریح این بخش می پردازیم.

حال شما باید روی هر یک از مشکلاتی که نمایش داده می شود، کلیک کرده و مطابق با دستورالعملی که عنوان شده است و با استفاده از لینک های ارائه شده، در خصوص بررسی سلامت سایت وردپرسی و رفع مشکل موجود اقدام نمایید. در ادامه به بررسی سربرگ اطلاعات خواهیم پرداخت.

اطلاعات سلامت سایت وردپرسی

شما می توانید به کمک این بخش اطلاعات لازم درباره پیکربندی وب سایت وردپرس خود را مشاهده و مورد بررسی قرار دهید. این اطلاعات به شما می گوید که دقیقا از چه نسخه وردپرسی استفاده کرده و چه قابلیت ها و امکاناتی را روی آن دارید. در واقع از بخش اطلاعات سلامت سایت وردپرسی می توانید در زمینه مدیریت بهتر وب سایتتان استفاده نمایید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا به شما نحوه بررسی سلامت سایت وردپرسی را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب می توانید به شکل بهترین مشکلات وب سایت خود را شناسایی و اقدام به رفع آنها نمایید. این کار باعث می شود تا بتوانید عملکرد وب سایتتان را از نظر کارایی، امنیت و سئو بهبود ببخشید و وب سایت خود را به شکل بهتری مدیریت نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی می توانید از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با ما در ارتباط باشید.

 

منبع : میهن چت

ویرایش شده توسط αℓιяєzαα
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...