رفتن به مطلب

صفر تا صد زندگی کیانو ریوز – Keanu Reeves


ارسال های توصیه شده

یکی از پسرهای خوب هالیوود است که شروع دشواری در حرفه بازیگری و زندگی شخصی داشت، ولی با تلاش و کوشش بسیار به جایگاه امروزی دست یافت. او همچنین یکی از خیّرهای هالیوودی است. گفته می‌شود که پس از موفقیت سه گانه ماتریکس، ۸۰ میلیون از ۱۱۴ میلیون دلار درآمد خود را به عوامل جلوه‌های ویژه و گریم فیلم اهدا کرد. او علاوه بر شخصیت فوق‌العاده خود، بازیگر با استعدادی نیز هست. در ادامه به بیوگرافی کیانو ریوز ریوز و برخی حواشی پیرامون زندگی این بازیگر محبوب سینما خواهیم پرداخت.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609190/rozbano-727.jpg
 
کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
کیانو ریوز چارلز ریوز در دوم سپتامبر سال ۱۹۶۴ در بیروت لبنان به دنیا آمد. پدر وی ساموئل نولین ریوز، از بومیان هاوایی و مادرش پاتریشیسا باند نیز اصالتی انگلیسی دارد. والدین وی از این جهت نام کیانو ریوز را روی وی گذاشتند که این کلمه در زبان بومیان هاوایی به معنای نسیم خنک بر فراز کوه است. کیانو ریوز به جهت اصالت چینی مادربزرگش، در فضایی پرورش یافته که در هر نقطه از آن، نشانی از فرهنگ این کشور پهناور به چشم می‌خورد.

ساموئل پس از ملاقات پاتریشیا در بیروت، بود که با وی ازدواج کرد ولی در ادامه، در حالی کیانو ریوز ۳ سال بیشتر نداشت به یکباره خانه را ترک کرد و هرگز بازنگشت. کیانو ریوز تا ۶ سالگی چیزی راجع به ماجرای پدرش نمی‌دانست و آخرین بار که ساموئل را ملاقات کرده به ۱۳ سالگیش باز می‌گردد. ساموئل در سال ۱۹۹۲ به دلیل فروش هروئین  مدت سه سال را در زندان به سر برد. کیانو ریوز به همراه مادرش ابتدا به سیدنی و در ادامه به نیویورک رفت.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609191/rozbano-727-1.jpg
 
کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
پاتریشیا که به کار طراحی لباس سرگرم بود، پس از ساموئل سه بار دیگر نیز ازدواج کرد ولی تمام این تجربه‌ها، نتیجه‌ای جز شکست و تلخکامی برای وی در بر نداشت. اولین ناپدری کیانو ریوز، پل آرون، کارگردان سینما و تئاتر بود که کیانو ریوز و مادرش را به تورنتو برد. دومی رابرت میلر از فعالان موسیقی راک و سومی نیز آرایشگری بود به نام جک باند.

کیانو ریوز دوران کودکی و نوجوانیش را در کنار پدربزرگ و مادربزرگش در تورنتو سپری کرد. او آنقدر از مدرسه اخراج می‌شد که در مدت ۵ سال، چهار مدرسه‌ی مختلف را تجربه کرد. او حتی موفق به تصاحب مدرک دیپلم خود هم نشد. در این میان ورزش، نقطه‌ی مقابل ناکامی‌های تحصیلی وی بود به گونه‌ای که همواره در رشته‌های مختلف ورزشی، سرآمد هم سن و سالانش بود. او آنقدر در دروازه‌بانی هاکی روی یخ موفق بود که به وی لقب دیوار را داده بودند. کیانو ریوز همواره آرزو داشت که در رشته‌ی هاکی، روزی با لباس تیم ملی کانادا به میدان برود ولی یک مصدومیت شدید، رویاهای وی را بر باد داد.

کیانو ریوز در ۹ سالگی با حضور در نمایش Damn Yankees به نخستین تجربه‌ی بازیگری اش دست یافت. او در ادامه در ۱۵ سالگی در نمایش Romeo and Juliet نقش مرکوتیو، دوست رومئو را ایفا کرد. در ۱۷ سالگی پس از رها کردن مدرسه، به آمریکا رفت و در لس آنجلس دوباره با ناپدری سابقش آرون همخانه شد.

کیانو ریوز در مدت سه سالی که در لس آنجلس بود، به عنوان دستیار با آرون همکاری کرد و از این طریق با مقدمات سینما آشنا شد. او در همین زمان در یک اپیزود از سریال Hangin’ In  نقش آفرینی کرد و در چند آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیفات کوکاکولا نیز حضور یافت. سپس به کانادا بازگشت و در فیلم One Step Away و چند نمایش به بازی پرداخت.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609192/rozbano-727-2.jpg
 
فیلم های کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
Youngblood نخستین فیلم استودیویی ریوز بود که وی در آن، نقش یک دروازه‌بان هاکی را ایفا کرد. مدتی پس از به نمایش در آمدن این فیلم، کیانو ریوز به لس آنجلس بازگشت و در آنجا آرون، اروین استاف را متقاعد کرد که برای پیشرفت کیانو ریوز، کار مدیریت برنامه‌های وی را بر عهده بگیرد. جالب اینجاست که استاف تا به امروز نیز به عنوان مدیر برنامه‌های ریوز باقی مانده و تعداد زیادی از فیلم‌های وی را نیز تهیه‌کنندگی کرده است.

River’s Edge به کارگردانی تیم هانتر که روایتگر داستان گروهی از نوجوانان است که درگیر ماجرای یک قتل می‌شوند، نخستین فیلم ریوز بود که با استقبال منتقدان روبرو شد. او پس از این فیلم، تا پایان دهه‌ی هشتاد صرفا در فیلم‌های نوجوانانه و عامه‌پسند ظاهر شد. در همین زمان بود که فیلم Bill & Ted’s Excellent Adventure با بازی کیانو ریوز و الکس وینتر با موفقیتی غیرمنتظره همراه شد و محبوبیت فیلم به جایی رسید که تهیه کنندگان آن را مجاب کرد تا قسمت دوم آن را نیز با عنوان Bill & Ted’s Bogus Journey بسازند.

با آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی، کیانو ریوز و سه تن از دوستانش، گروه موسیقی Dogstar را تشکیل دادند که این گروه تا سال ۲۰۰۲ پابرجا ماند. Dogstar بیشتر در سبک موسیقی گرانچ فعالیت می‌کرد و کیانو ریوز نیز در آن به نواختن گیتار بیس می‌پرداخت. در ادامه، ریوز با جدا شدن از نقش‌های نوجوانانه، به بازی در فیلم‌های جدی‌تر و به همکاری با کارگردانان بزرگ سینما روی آورد.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609193/rozbano-727-3.jpg
 
کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
Point Break به کارگردانی کاترین بیگلو، Bram Stoker’s Dracula به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا و فیلم مستقل My Own Private Idaho به کارگردانی گاس ون سنت، از جمله آثار وی بودند که ضمن جلب نظر نسبی منتقدان، با واکنش بسیار خوب تماشاکران روبرو شدند و در این میان، نام ریوز نیز بیش از گذشته سر زبان‌ها افتاد. کیانو ریوز در ادامه‌ی همکاری با کارگردانان سرشناس سینما، در فیلم Little Buddha به کارگردانی برناردو برتولوچی، نقش یک شاهزاده‌ی هندی را ایفا کرد که ایمانش را در بوته‌ی آزمایش قرار می‌دهد. بودای کوچک اگرچه در آمریکا به فروش قابل توجهی دست نیافت اما در اروپا با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

موفقیت فوق العاده‌ی Speed به کارگردانی یان ده بونت، نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی بازیگری ریوز به حساب می‌آید. او  در این فیلم نقش افسر پلیسی به نام جک تراون را بازی می‌کند که در تلاش است تا از انفجار بمبی که در داخل یک اتوبوس کار گذاشته شده جلوگیری کند. کیانو ریوز در ابتدا به دلیل شباهت زیاد طرح داستانی کار با سری فیلم‌های Die Hard، از حضور در این پروژه طفره می‌رفت.

استودیو نیز چندان مطمئن نبود که نام وی بتواند تماشاگران را به سالن‌های سینما بکشاند و از این رو به دنبال ستاره‌ای بزرگتر بود. با این حال پافشاری‌های ده بونت روی حضور ریوز نتیجه داد و در نهایت، Speed نه تنها تبدیل به یکی از هیجان‌انگیزترین آثار دهه‌ی نود سینما شد بلکه ریوز راهم به عنوان یک نیروی تازه نفس برای حضور در آثار اکشن به سینمادوستان معرفی کرد.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609194/rozbano-727-4.jpg
 
گالری تصاویر کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
کیانو ریوز که پیش از Speed به بازی در فیلم‌های کمدی و آثار مستقل شهرت داشت، در ادامه با حضور در فیلم‌هایی نظیر Johnny Mnemonic و Chain Reaction در قامت یک ستاره‌ی آثار اکشن شروع به درخشش کرد. البته او همچنان از بازی در  کارهای تجربی و تئاتر نیز غافل نمی‌شد. کیانو ریوز پس از بازی در فیلم پرفروش A Walk in the Clouds با بازی در نقش اصلی نمایش هملت، در وینیپگ کانادا به روی صحنه رفت که اجرای وی، تحسین گسترده‌ی منتقدان را برانگیخت.

او برای بازی در این نمایش، پیشنهاد بازی در نقش کریس شیهرلیس در فیلم Heat را رد کرد که نهایتا این نقش به وال کیلمر رسید. او همچنین به خاطر شرکت در تورهای مختلف گروه Dogstar، پیشنهاد ۱۱ میلیون دلاری برای بازی در قسمت دوم فیلم سرعت را نیز رد کرد.

در این مقطع چند فیلم ریوز پشت سر هم با شکست تجاری و واکنش منفی منتقدان همراه شدند تا اینکه نوبت به فیلم The Devil’s Advocate به کارگردانی تیلور هاکفورد رسید که تا حدود زیادی ناکامی وی را جبران کرده و او را در موقعیت جدیدی قرار داد. کیانو ریوز در این فیلم نفش وکیلی شکست‌ناپذیر به نام کوین لومکس را بازی می‌کند که پس از دفاعیات دروغینش، درگیر مسائلی همچون وجدان‌، تکبر و بازی‌های خیر و شر می‌شود.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609195/rozbano-727-5.jpg
 
صفر تا صد زندگی کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
کیانو ریوز در فیلم The Matrix به کارگردانی برادران واچوفسکی، نقش یک هکر کامپیوتری به نام نئو را ایفا می‌کند که از نظر گروه آزادی طلبان، همان شخص برگزیده‌ای است که ماموریت دارد تا بشر را از دست ماشین‌هایی که سعی در به بردگی گرفتن آنها دارند نجات دهد. ماتریکس با طرح مسائلی فلسفی و استفاده از جلوه‌های بصری تازه، نام خود را به عنوان پدیده‌ی سال مطرح کرد و در ادامه علاوه بر جلب نظر منتقدان، به فروش جهانی فوق العاده‌ی بیش از ۴۶۰ میلیون دلار دست یافت.

جانی دپ، وال کیلمر، برد پیت و ویل اسمیت از جمله بازیگرانی بودند که پیش از ریوز، توسط برادران وارنر برای ایفای نقش نئو در نظر گرفته شده بودند. ریوز پیش از آغاز کار تولید فیلم، از ناحیه‌ی ستون فقرات دچار مصدومیت شد و کارش به عمل جراحی کشید. در دورانی که بازیگران فیلم، مشغول تمرینات ویژه و یادگیری حرکات رزمی بودند، کیانو ریوز دوران نقاحتش را سپری می‌کرد با این حال او با انجام حرکات سبک، تمریناتش را آغاز کرده و در ادامه با تلاش شبانه‌ روزی، آمادگی خود را  برای ایفای این نقش و پیاده کردن حرکات رزمی مربوط به وی به دست آورد.

او برای حضور در قسمت اول ماتریکس، مبلغ ۱۰ میلیون دلار به همراه ۱۰ درصد از فروش فیلم را به عنوان دستمزد دریافت کرد که مجموعا عددی حدود ۵۶ میلیون دلار می‌شود. او برای قسمت‌های دوم و سوم ماتریکس نیز رقم ۱۵ میلیون دلار به همراه ۱۵ درصد از فروش فیلم را دریافت کرد که کل دریافتی‌های وی بابت بازی در این سه‌گانه را به رقم ۲۶۲ میلیون دلار می‌رساند. البته گفته می‌شود که کیانو ریوز، رقم ۸۰ میلیون دلار از دریافتی‌هایش را به دست اندرکاران فیلم از جمله تیم جلوه‌های ویژه اهدا کرده است چرا که معتقد بود آنها از وی سزاوارترند.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609196/rozbano-727-6.jpg
 
زندگی نامه کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
خود کیانو ریوز همواره در مصاحبه‌هایش تاکید می‌کند که پول آخرین چیزی است که برای وی اهمیت دارد. او در The Devil’s Advocate برای اینکه سازندگان فیلم توانایی مالی جذب آل پاچینو را داشته باشند، ۲ میلیون دلار از قراردادش را کم کرد و در فیلم The Replacements نیز به منظور میسر شدن حضور جین هاکمن در پروژه، رقم قراردادش را تا ۹۰ درصد کاهش داد.

ریوز در فاصله‌ی بین قسمت اول ماتریکس و دنباله‌های آن، در چندین فیلم دیگر نقش‌آفرینی کرد که عموم آنها با شکست روبرو شدند. Sweet November که بازسازی فیلمی محصول سال ۱۹۶۸ بود و The Watcher که کیانو ریوز در آن نقش یک قاتل زنجیره‌ای را بازی می‌کرد بیش از سایر فیلم‌ها مورد آماج حمله‌ی منتقدان قرار گرفتند و در این میان ریوز نیز برای بازی در این دو فیلم، نامزد دریافت دو تمشک طلایی شامل بدترین بازیگر مرد و بدترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بازی ریوز در نقش جن‌گیری به نام جک کنستانین در فیلم Constantine، دوباره وی را در کانون توجهات قرار داد. این اثر اگرچه با بی‌مهری منتقدان روبرو شد ولی توانست در بین سینمادوستان، طرفداران پر و پا قرصی پیدا کند و به فیلمی محبوب تبدیل شود. تا به امروز چند مرتبه بحث ساخت قسمت دوم Constantine با حال و هوایی سنگین‌تر و وحشتناک‌تر مطرح شده ولی استودیو هر بار بنا به دلیلی آن را رد کرده است.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609197/rozbano-727-7.jpg
 
حواشی زندگی شخصی کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
کیانو ریوز در ادامه با بازی در فیلم The Lake House پس از گذشت ۱۲ سال از فیلم سرعت، یک بار دیگر همبازی ساندرا بلاک شد. این فیلم که بازسازی اثری کره‌ای محصول سال ۲۰۰۰ است، داستان زن و مردی را روایت می‌کند که از طریق گذاشتن نامه در صندوق پست با یکدیگر در ارتباط هستند ولی در ادامه متوجه می‌شوند که آنها در دو زمان متفاوت و به فاصله‌ی دو سال از هم زندگی می‌کنند. خانه‌ای روی برکه با واکنش متفاوت منتقدان همراه شد، به طوری که گروهی از آنها فیلم را به سبب نشان دادن یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی خوب ستودند و گروهی دیگر نیز از تناقض‌های داستان و روند غیرمنطقی آن خرده گرفتند.

کیانو ریوز پس از یک سال استراحت، در سال ۲۰۰۸ در دو فیلم The Day the Earth Stood Still و Street Kings به ایفای نقش پرداخت. او در روزی که دنیا از حرکت ایستاد که بازسازی فیلمی به کارگردانی رابرت وایز بود، نقش موجودی بیگانه به نام کلاتو را بازی می‌کند که برای هشدار دادن به انسان‌ها وارد زمین شده است. او در سلاطین خیابان نیز نقش افسر پلیسی را ایفا می‌کند که در تلاش است تا بی‌گناهی خود را به اثبات برساند.

با آغاز دهه‌ی جدید میلادی، کیانو ریوز با از دست دادن جایگاه خود در سینمای بدنه‌ی هالیوود، به سمت بازی در آثار درجه‌ی B سینما سوق پیدا کرد. البته در این میان، حضور وی در فیلم John Wick تا حدودی معادلات را برهم زد و موفقیت خیره کننده‌ی این فیلم به بازسازی نسبی جایگاه وی در جریان اصلی سینما منجر شد. کیانو ریوز در جان ویک، نقش آدمکش بی رحمی را بازی می‌کند که پس از مرگ همسرش، ترجیح می‌دهد در آرامش زندگیش را به پیش ببرد ولی حمله‌ی پسر کارفرمای سابقش، او را ناچارا وارد یک ماجرای انتقامی و خون بار می‌کند.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609198/rozbano-727-8.jpg
 
بیوگرافی کامل کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
 
با توجه به فروش بالای جان ویک، ریوز سه سال بعد دوباره در نقش این آدمکش کلاسیک بر پرده‌ی سینماها ظاهر شد که این قسمت نسبت به قسمت اول، چه از نظر مالی و چه جایگاهش در میان منتقدان، به موفقیتی بزرگتر دست یافت. کیانو ریوز برای رسیدن به آمادگی لازم برای نقش جان ویک، به مدت ۴ ماه، روزانه ۸ ساعت به یادگیری دقیق کار با اسلحه و حرکات رزمی پرداخت و در طول تصویربرداری نیز بیش از ۹۰ درصد از بدلکاری‌های نقشش را شخصا اجرا کرد. او در صحنه‌ی مبارزه در کلوپ شبانه، با تب بالای ۴۰ درجه سانتیگراد جلوی دوربین قرار گرفت. کارگردانی هردو قسمت جان ویک بر عهده‌ی چاد استاهلسکی بود که خودش در سه گانه‌ی ماتریکس به عنوان بدلکار کیانو ریوز ریوز فعالیت می‌کرد.

ریوز در تنها تجربه‌ی کارگردانی‌اش به ساخت فیلم Man of Tai Chi با موضوع هنرهای رزمی پرداخت که به نوعی از زندگی یکی از دوستانش، تایگر هو چون که او نیز یکی از بدلکاران فیلم‌های ماتریکس بود الهام گرفته شده است. خود تایگر نیز در نقش اصلی کار ظاهر شد. ریوز از سال‌ها قبل فیلمنامه‌ی مرد تای چی را در اختیار داشت و مراحل پیش تولید کار را نیز از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد که در نهایت، تکمیل مراحل مختلف ساخت فیلم ۵ سال به طول انجامید.

کیانو ریوز علاوه بر ساخت فیلم، در تهیه‌کنندگی چندین اثر سینمایی شرکت داشته که از میان آنها می‌توان به مستند سینمایی Side by Side اشاره کرد. کیانو ریوز در این مستند به فرآیند تصویربرداری به شیوه‌ی سنتی و دیجیتال و بررسی معایت و محاسن این دو روش می‌پردازد و در این باره با فیلمسازان سرشناسی همچون مارتین اسکورسیزی، جیمز کامرون، ریچارد لینکلیتر، دیوید فینچر، کریستوفر نولان و دیوید فینچر به گفتگو می‌نشیند.

از دیگر فعالیت‌های هنری کیانو ریوز، می‌توان به چاپ کتاب مصور عادت به خوشبختی اشاره کرد که او در این اثر، کار نوشتن متن‌ها را برعهده داشته و نقاشی‌ها نیز توسط الکساندارا گرانت کشیده شده است.
 
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609199/rozbano-727-9.jpg
 
کیانو ریوز – Keanu Reeves بازیگر مرد هالیوودی
 
 
 
حاشیه های زندگی کیانو ریوز ریوز
 
  • کیانو ریوز ریوز به ندرت مصاحبه می کند اما وقتی که فرصتی برای صحبت در مورد دوست درگذشته اش ریور فینیکس پیدا می کند جملاتی احساسی بیان می کند و نه بیشتر. بر اساس اطلاعات روزنامه تلگراف این دو در هنگام بازی در فیلم I Love You To Death با هم آشنا شده و دوستی نزدیک این دو هنگام بازی در فیلم My Own Private Idaho بیشتر شد. ریوز در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۰ در مورد این فیلم و فینیکس چنین گفت:” فیلم قشنگی بود و آن شکلی که وی در خیابان و تنها به پایان خود رسید. کفش هایش که یک غریبه آن ها را برداشت”.
  • دوستی او و فینیکس در سال ۱۹۹۳ به طور ناگهانی به دلیل مرگ فینیکس در اثر مصرف ترکیبی مرگبار از هروئین، کوکایین و قرص والیوم به پایان رسید. وقتی که از ریوز در مورد این حادثه سوال شد وی خیلی کوتاه پاسخ داد: من از دوستی با او لذت بردم. بسیار زیاد و از ذهن، روح و قلب او نیز لذت بردم. ما هر کدام باعث شدیم که جنبه های خوب دیگری نمایان شود. او یک متفکر اورجینال و واقعی بود. او در هیچ چیزی سکون نداشت”. فینیکس هنگام مرگ تنها ۲۳ سال سن داشت.
  • در اواخر دهه ۹۰ همه چیز برای کیانو ریوز ریوز خوب پیش می رفت. او با یک زن جوان به نام جنیفر سایم آشنا شد. در سال ۲۰۰۰ این دو انتظار تولد اولین فرزندشان را می کشیدند که در کمال ناباوری نوزاد دختر آن ها به نام آوا در هشت ماهگی مرده به دنیا آمد. مرگ آوا ضربه شدیدی به رابطه این دو وارد کرد و رابطه آن ها خیلی زود به پایان رسید. تراژدی دیگری در سال ۲۰۰۱ در زندگی ریوز رخ داد و آن هم زمانی بود که سایم در یک حادثه رانندگی درگذشت. سایم سوار بر یک خودرو اسپرت بود که ناگهان با سه ماشین پارک شده برخورد کرد و پس از چپ شدن، سایم از درون خودرو به بیرون پرت شد و جان باخت. ریوز در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۶ در این مورد سخن گفت و نتوانست خشم خود را پنهان کند:” لعنتی! این عادلانه نیست! خیلی بی معنی است. درد وغصه تنها ظاهرش را تغییر می دهد اما پایانی ندارد.
  • کیانو ریوز ریوز معتقد است که مردم این باور نادرست را دارند که می توان با این شرایط کنار آمد و می گویند این اتفاق تمام شده و الان حالم بهتر شده اما آن ها اشتباه فکر می کنند. وقتی افرادی که دوستشان دارید می میرند تنها می شوید. من دلم برای این که بخشی از زندگی ان ها باشم و آن ها بخشی از زندگی من باشند تنگ می شود. با خود فکر می کنم که اگر آن ها در حال حاضر اینجا بودند چه می شد، با هم چه کارهایی می کردیم. من دلم برای خیلی چیزهایی عالی تنگ می شود که هیچ وقت رخ نخواهند داد”.
  • در سال ۲۰۰۷ ریوز در حال راندن یک پورشه در لس آنجلس بود که با یک عکاس برخورد کرد و او را روانه بیمارستان نمود. در واقع وی در حال پارک کردن خودرو خود کنار خیابان بود که با یک پاپاراتزی که در حال عکس گرفتن از وی بود برخورد کرد. نیروهای امداد سر رسیده و همانجا عکاس را درمان کرده و سپس برای درمان بیشتر به بیمارستان همان حوالی منتقل کردند. در سال ۲۰۰۷ این عکاس از وی شکایت کرده و درخواست بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ دلار خسارت نمود. اما در نهایت دادگاه آقای ریوز را تبرئه کرده و هیچ خسارتی به این عکاس تعلق نگرفت.
  • در سال ۲۰۱۴، پس از سال ها حضور در فیلم های مستقل و فیلم هایی با بودجه های کم، ریوز به این نتیجه رسید که دیگر هالیوود او را فراموش کرده است. وی در مصاحبه ای اعلام کرد که استودیوهای فیلمسازی دیگر به او پیشنهاد کار نداده و اگر چه چاره ای جز کنار آمدن با این شرایط ندارد اما از این موضوع به شدت ناراحت است. وی اعلام کرد که قصد پایین آوردن ارزش فیلم های مستقل را ندارد اما در استودیوها کارگردانان و منابع و دنیاهای متنوع و بهتری وجود دارند. وی گفته که دوست دارد هم با استودیوهای بزرگ فیلم سازی کار کند و هم در ساخت فیلم های مستقل فعالیت داشته باشد.
  • در سال ۲۰۰۹ زنی به نام کارن سالا از وی شکایت کرده و ادعا کرد که ریوز پدر واقعی چهار فرزند وی است. این زن ادعا کرد که ریوز با هیپنوتیزم و تغییر چهره سعی کرده که خود را شوهر سابق او جلوه داده و او را حامله کرده است. بدین ترتیب وی از دادگاه درخواست کرد که ریوز را محکوم به پرداخت ماهانه ۳ میلیون دلار هزینه زندگی خود و فرزندانش و ماهیانه ۱۵۰٫۰۰۰ دلار نیز برای نگهداری از فرزندان وی در سال های گذشته نماید. اما آزمایش دی ان ای نشان داد که ریوز هیچ ارتباطی با این زن و فرزندانش ندارد و بدین ترتیب ادعاهای سالا کاملاً دروغ و ساختگی از آب درآمد.
  • در سپتامبر ۲۰۱۴ دسته ای از طرفداران او در دو بار مجزا وارد خانه ریوز در هالیوود هیلز شدند. اولین بار ریوز در خواب بود که صداهایی را در کتابخانه اش شنید. ریوز که همیشه آرام و خونسرد است وارد کتابخانه شده و زنی را دید که روی صندلی نشسته و ساکت است. بعد از لحظاتی مشخص شد که این زن برای دیدار با او به خانه اش آمده است. ریوز بلافاصله با پلیس تماس گرفت و این زن برای تشخیص سلامت روانی به مرکز درمانی فرستاده شد. تنها چند روز بعد که ریوز در خانه نبود و گروهی از خدمتکاران در حال تمیز کردن خانه او بودند اتفاق دوم رخ داد. گروه تمیز کنندگان فراموش کرده بودند در خانه را ببندند و یه همین دلیل ناگهان زنی وارد خانه ریوز شد. این زن ابتدا در خانه ریوز دوش گرفته و سپس به آب تنی در استخر خانه او پرداخت. کسانی که در حال تمیز کردن خانه بودند با پلیس تماس گرفته و این زن نیز برای آزمایش روانی به بیمارستان فرستاده شد.
  • کیانو ریوز ریوز با چهره های دیگر هالیوود تفاوت های زیادی دارد. او همیشه سعی دارد زندگی شخصی اش را پنهان کرده و از شهرت و جنجال رسانه ای دوری می کند. شایا لباف که در فیلم Constantine با ریوز همبازی بوده در مورد شخصیت رازآلود ریوز اینگونه گفته است:” من به مدت یک سال و چند ماه با او کار کرده ام اما حقیقتاً زیاد او را نمی شناسم. فکر می کنم که زیاد با انسان های دیگر بیرون نمی رود”. فرانسیس لارنس، کارگردان فیلم «کنستانتین» نیز در این مورد می گوید:” آیا واقعا بعد از کار با ریوز او را می شناسم؟ نه! من چیزهایی در مورد او می دانم: او سخت کوش است، دست و دلباز است، مهربان است. او پسر خیلی خیلی خوبی است. اما این همه چیزهایی است که در ظاهر می بینی”. حتی مدیر برنامه های او که سال هاست با ریوز کار می کند نیز تمامی این ادعاها را تایید کرده است.
  • پیر شدن سخت است و ریوز که اکنون ۵۳ سال دارد تغییراتی را در بدنش حس می کند. به نظر می رسد که حضور مداوم ریوز در فیلم های اکشن در تمام این سال ها تاثیر خود را بر روی بدن او گذاشته است. وی در این باره چنین گفته است:” زانوهایم به وضوح این موضوع را درک کرده اند. تفکر در مورد مرگ در سن ۲۰ سالگی و ۵۰ سالگی کاملاً متفاوت است. اکنون مرگ در اینجا و آنجا در کمین است، اینطور نیست؟ از پنجره لعنتی بیرون را نگاه می کنی و سپس به بستن چشم هایت فکر می کنی”. بدن او نیز نیز تاثیرات بالا رفتن سن را در خود احساس می کند و ریوز هنوز به چیزی فکر می کند که تاکنون نداشته است: خانواده.
  • ریوز در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۶ چنین گفت:” دارم سعی می کنم که دیگر بیشتر از این تنها نباشم. و مردانه بگویم که کار سختی است. می خواهم ازدواج کنم. می خواهم بچه داشته باشم. این دیگر انتهای قله است. باید ابتدا از کوه بالا بروم. این کار را خواهم کرد. فقط به من کمی زمان بدهید”.

۱۲ فیلم برتر کیانو ریوز ریوز که باعث موفقیت او در عرصه بازیگری شدند:
 
 
  •     The Matrix ۱۹۹۹
  •     John Wick ۲۰۱۴
  •     Speed ۱۹۹۴
  •     John Wick: Chapter ۲ ۲۰۱۷
  •     A Scanner Darkly ۲۰۰۶
  •     Point Break ۱۹۹۱
  •     The Gift ۲۰۰۰
  •     Constantine ۲۰۰۵
  •     The Matrix Reloaded ۲۰۰۳
  •     Parenthood ۱۹۸۹
  •     River’s Edge ۱۹۸۶
  •     The Devil’s Advocate ۱۹۹۷
 
 
http://up.rozbano.com/view/2609200/rozbano-727-10.jpg
 
عکس های جدید کیانو ریوز – Keanu Reeves
 
 
فیلم شناسی کیانو ریوز ریوز:
 
سمت زمینه کارگردان نام سال
بازیگر سریال تلویزیونی – Hangin’ In ۱۹۸۴
بازیگر سریال تلویزیونی ماریو آزوپاردی، جرارد مایر Night Heat ۱۹۸۵
بازیگر فیلم تلویزیونی جک بندر Letting Go ۱۹۸۵
بازیگر سریال تلویزیونی مارک وارن Comedy Factory ۱۹۸۵
بازیگر فیلم سینمایی رابرت فورتیر One Step Away ۱۹۸۵
بازیگر فیلم سینمایی پیتر مارکل Youngblood ۱۹۸۶
بازیگر فیلم تلویزیونی جان مکنزی Act of Vengeance ۱۹۸۶
بازیگر سریال تلویزیونی استیون هلیارد استرن Young Again ۱۹۸۶
بازیگر سریال تلویزیونی پل لینچ Flying ۱۹۸۶
بازیگر فیلم تلویزیونی چارلز براورمن The Brotherhood of Justice ۱۹۸۶
بازیگر فیلم سینمایی تیم هانتر River’s Edge ۱۹۸۶
بازیگر فیلم تلویزیونی توماس کارتر Under the Influence ۱۹۸۶
بازیگر فیلم تلویزیونی کلایو دانر Babes in Toyland ۱۹۸۶
بازیگر سریال تلویزیونی – Trying Times ۱۹۸۷
بازیگر فیلم سینمایی تام ادرهارت The Night Before ۱۹۸۸
بازیگر فیلم سینمایی ماریسا سیلور Permanent Record ۱۹۸۸
بازیگر فیلم سینمایی ران نیسونر The Prince of Pennsylvania ۱۹۸۸
بازیگر فیلم سینمایی استیون فریرز Dangerous Liaisons ۱۹۸۸
بازیگر فیلم سینمایی استیون هرک Bill & Ted’s Excellent Adventure ۱۹۸۹
بازیگر سریال تلویزیونی جی هولمن American Playhouse ۱۹۸۹
بازیگر فیلم سینمایی ران هاوارد Parenthood ۱۹۸۹
بازیگر سریال تلویزیونی – The Tracey Ullman Show ۱۹۸۹
بازیگر فیلم سینمایی لارنس کسدن I Love You to Death ۱۹۹۰
بازیگر فیلم سینمایی جان آمیل Tune in Tomorrow… ۱۹۹۰
بازیگر سریال تلویزیونی – Bill & Ted’s Excellent Adventures ۱۹۹۰
بازیگر فیلم سینمایی استیون ورنیتزر Paula Abdul: Rush Rush ۱۹۹۱
بازیگر فیلم سینمایی کاترین بیگلو Point Break ۱۹۹۱
بازیگر فیلم سینمایی پیتر هویت Bill & Ted’s Bogus Journey ۱۹۹۱
بازیگر فیلم سینمایی گاس ون سنت My Own Private Idaho ۱۹۹۱
بازیگر فیلم سینمایی دیوید مک کی Providence ۱۹۹۱
بازیگر فیلم سینمایی فرانسیس فورد کوپولا Bram Stoker’s Dracula ۱۹۹۲
بازیگر فیلم سینمایی کنت برانا Much Ado About Nothing ۱۹۹۳
بازیگر فیلم سینمایی تام استرن، الکس وینتر Freaked ۱۹۹۳
بازیگر فیلم سینمایی گاس ون سانت Even Cowgirls Get the Blues ۱۹۹۳
بازیگر فیلم سینمایی برناردو برتولوچی Little Buddha ۱۹۹۳
بازیگر فیلم سینمایی جان ده بونت Speed ۱۹۹۴
بازیگر فیلم سینمایی رابرت مونگو Johnny Mnemonic ۱۹۹۵
بازیگر فیلم سینمایی آلفونسو آرائو A Walk in the Clouds ۱۹۹۵
بازیگر فیلم سینمایی اندرو دیویس Chain Reaction ۱۹۹۶
بازیگر فیلم سینمایی استیون بیگلمن Feeling Minnesota ۱۹۹۶
بازیگر فیلم سینمایی استیون کی The Last Time I Committed Suicide ۱۹۹۷
بازیگر فیلم سینمایی تیلور هکفورد The Devil’s Advocate ۱۹۹۷
بازیگر فیلم سینمایی واچوفسکی ها The Matrix ۱۹۹۹
بازیگر سریال تلویزیونی تد دمی Action ۱۹۹۹
بازیگر فیلم سینمایی ملیسا بهر، شرین رز Me and Will ۱۹۹۹
بازیگر فیلم سینمایی هاوارد دچ The Replacements ۲۰۰۰
بازیگر فیلم سینمایی جو کاربانیک The Watcher ۲۰۰۰
بازیگر فیلم سینمایی سم ریمی The Gift ۲۰۰۰
بازیگر فیلم سینمایی پت اکانر Sweet November ۲۰۰۱
بازیگر فیلم سینمایی برایان دیویس Hardball ۲۰۰۱
صداپیشه انیمیشن کوتاه – The Animatrix ۲۰۰۳
بازیگر فیلم سینمایی واچوفسکی ها The Matrix Reloaded ۲۰۰۳
بازیگر فیلم سینمایی واچوفسکی ها Enter the Matrix ۲۰۰۳
صداپیشه فیلم سینمایی – Kid’s Story ۲۰۰۳
بازیگر فیلم سینمایی واچوفسکی ها The Matrix Revolutions ۲۰۰۳
بازیگر فیلم سینمایی نانسی مایر Something’s Gotta Give ۲۰۰۳
بازیگر فیلم سینمایی اسکات کافی Ellie Parker ۲۰۰۵
بازیگر فیلم سینمایی جان میلز Thumbsucker ۲۰۰۵
بازیگر فیلم سینمایی فرانسیس لارنس Constantine ۲۰۰۵
بازیگر فیلم کوتاه استیون هامل Echo ۲۰۰۵
بازیگر، صداپیشه انیمیشن سینمایی ریچارد لینکلیتر A Scanner Darkly ۲۰۰۶
بازیگر فیلم سینمایی آلخاندرو آرگستی The Lake House ۲۰۰۶
بازیگر فیلم سینمایی دیوید آیر Street Kings ۲۰۰۸
بازیگر فیلم سینمایی اسکات دریکسون The Day the Earth Stood Still ۲۰۰۸
بازیگر فیلم سینمایی ربکا میلر The Private Lives of Pippa Lee ۲۰۰۹
بازیگر ویدئوی کوتاه – The Day the Earth Was Green ۲۰۰۹
بازیگر سریال تلویزیونی گرگ پریتیکین Easy to Assemble ۲۰۰۹
بازیگر، تهیه کننده فیلم سینمایی مالکوم ونویل Henry’s Crime ۲۰۱۰
بازیگر فیلم سینمایی مارک مان Generation Um… ۲۰۱۲
میزبان، تهیه کننده مستند کریستوفر کنیلی Side by Side ۲۰۱۲
بازیگر، کارگردان فیلم سینمایی کیانو ریوز ریوز Man of Tai Chi ۲۰۱۳
بازیگر فیلم سینمایی کارل رینچ ۴۷ Ronin ۲۰۱۳
میزبان، تهیه کننده مستند کریستوفر کنیلی Side by Side Extra: Volume One ۲۰۱۴
میزبان، تهیه کننده مستند کریستوفر کنیلی Side by Side Extra: Volume Two ۲۰۱۴
میزبان، تهیه کننده مستند کریستوفر کنیلی Side by Side Extra: Volume Three ۲۰۱۴
میزبان، تهیه کننده مستند کریستوفر کنیلی Side by Side Extra: Volume Four ۲۰۱۴
میزبان، تهیه کننده مستند کریستوفر کنیلی Side by Side Extra: Volume Five ۲۰۱۴
بازیگر فیلم سینمایی چاد استاهلسکی John Wick ۲۰۱۴
بازیگر، تهیه کننده فیلم سینمایی الی راث Knock Knock ۲۰۱۵
بازیگر سریال تلویزیونی جیم کلاگ Interrogations Gone Wrong ۲۰۱۶
بازیگر فیلم سینمایی جی مالیک لینتون Exposed ۲۰۱۶
راوی فیلم کوتاه الکس وینتر Anyone Can Quantum ۲۰۱۶
صداپیشه فیلم سینمایی پیتر آتنسیو Keanu ۲۰۱۶
تهیه کننده مستند سینمایی جس و ویلسون استاینر Dogstar Siriusly Singing Backup ۲۰۱۶
بازیگر فیلم سینمایی کورتنی هانت The Whole Truth ۲۰۱۶
بازیگر فیلم سینمایی نیکلاس ویندینگ رفن The Neon Demon ۲۰۱۶
تهیه کننده فیلم کوتاه تاد متیو گراسمن Arch: The Story ۲۰۱۶
بازیگر فیلم سینمایی آنا لیلی امیرپور The Bad Batch ۲۰۱۶
بازیگر سریال تلویزیونی جان هولمبرگ Swedish Dics ۲۰۱۶
راوی فیلم کوتاه الکس وینتر Quantum Is Calling ۲۰۱۶
بازیگر فیلم سینمایی مارتی نوکسون To the Bone ۲۰۱۷
بازیگر فیلم سینمایی چاد استاهلسکی John Wick: Chapter 2 ۲۰۱۷
بازیگر، تهیه کننده سریال تلویزیونی چاد استاهلسکی Rain ۲۰۱۷
بازیگر، تهیه کننده فیلم سینمایی جفری ناچمانوف Replicas ۲۰۱۷
بازیگر، تهیه کننده فیلم سینمایی متیو راس Siberia ۲۰۱۸
تهیه کننده فیلم سینمایی کریستوفر کنیلی Green Dolphin ۲۰۱۸
بازیگر فیلم سینمایی دین پاریسوت Untitled Bill & Ted Project –
بازیگر فیلم سینمایی دام کاروکوسکی The Starling –
بازیگر فیلم سینمایی الیویه لگاتون Rally Car
 
 
 
 
 
 
منابع: Wikipedia – Biography – Thefamouspeople

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...