رفتن به مطلب

SarvaR

کاربر عضو
  • تعداد ارسال ها

    9
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

5 دنبال کننده

درباره SarvaR

آخرین بازدید کنندگان نمایه

212 بازدید کننده نمایه

دستاورد های SarvaR

Newbie

Newbie (1/14)

17

اعتبار در سایت

  1. دوست خوب و گرانقدرم امیر علی (mask) کوچ پدر به دیارباقی غم انگیزترین کوچ است او که می رود انگار تمام شهر خالی می شود در گذشت پدر عزیزتان را به شما وخانواده مرحوم تسلیت می گوییم
  2. برای یک مدتی که حساب کار دست اشخاصی که با یک کش پاک کردن احساس قدرت میکنن بیاد تغییر کنه خوبه اما برای دائم نه محبوبیت میهن از سال های دوربه خاطر فلش بودنش بوده و هست وگرنه این نمونه سیستم خیلی تکراری تو اینترنت وجود داره
  3. برای یک مدتی که حساب کار دست اشخاصی که با یک کش پاک کردن احساس قدرت میکنن بیاد تغییر کنه خوبه اما برای دائم نه محبوبیت میهن از سال های دوربه خاطر فلش بودنش بوده و هست وگرنه این نمونه سیستم خیلی تکراری تو اینترنت وجود داره
  4. SarvaR

    سئو داخلی چیست

    سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند. همانطور که می دانید،سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند. 8 تکنیک اثر بخش سئو داخلی 1. عنوان صفحه ( Page Title) عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. هر صفحه شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها قرار گرفته شود. برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک های سئو داخلی نوشتیم. می توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: " تکنیک های اصلی در سئو داخلی" . همانطور که مشاهده می کنید، کلمه کلیدی ما در عنوان این صفحه قرار گرفته است. با کارهرکسی که کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می کند. 2. تگ توضیحات ( Meta Description) بعضی از مالکان وب سایت ها فراموش می کنند که از این تگ استفاده می کنند. در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به این تگ شده است و مهمترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را استفاده کنید. در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد. برای نمونه ما تگ توضیحاتی که در یکی از صفحات سایت سئوکار به کار برده ایم به صورت زیر است: " سئو درون صفحه ( سئوداخلی) یکی از انواع بهینه سازی وب سایت است. فعالیت سئو درون صفحه در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است." همانطور که مشاهده می کنید ما کلمه کلیدی خود را سئو درون صفحه ( سئو داخلی) است به تعداد دوبار استفاده کردیم. شما همین الان اگر سئو درون صفحه را در گوگل تایپ کنید، در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت. 3. متا تگ ها کلمه کلیدی البته این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده کارایی ندارد، اما استفاده از آن خالی از لطف نیست. توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید. 4. ساختاربندی URL ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چونکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست. عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید. 5. تگ های بدنه یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است. چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6 عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود. مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد. 6. چگالی کلمات کلیدی در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد. قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار بریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد. براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد. 7. بهینه سازی عکس ها استفاده از عکس در متن می تواند بر جذابیت آن برای کاربر اضافه کند. اما توصیه می شود که عکس ها خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید. برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود. ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود. نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود. 8. لینک دهی داخلی اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند. یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد. 9. زمان حضور کاربران در صفحه را افزایش دهید اگر کاربری پس از ورود به سایت شما از طریق نتایج گوگل، فورا دکمه Back را بزند، گوگل صفحه شما را بی کیفیت ارزیابی می کند. میزان حضور کاربران در سایت شما دلیلی بر با کیفیت بودن محتوا از دید گوگل است. با نوشتن مطالب دقیق و بلندتر کاربران را در سایت نگه داشت و اصطلاحا Dwell Time را افزایش دهید. 10. کاربران را تشویق به کامنت گذاری کنید به صورت تجربی مشاهده شده که سایت هایی که دارای کامنت های بیشتری در پست های خود هستند، معمولا رتبه بهتری کسب می کنند. گوگل نیز این مورد را به صورت غیر مستقیم تایید کرده و اعلام کرده است: سایت هایی که کاربران فعال تری دارند، رتبه بالاتری کسب می کنند.
  5. SarvaR

    شهادت امام جعفر صادق

    امام جعفر صادق(ع)، ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع‌الاول متولد شدند که این حضرت در طول زندگی مبارک خود توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس این مذهب یاد می‌شود. ولادت امام صادق(ع) بنا به نقل برخی منابع، در 17 ریبع الاول سال 80 هجری و به نقل منابع دیگر، در سال 83 هجری دیده به دنیا گشودند. ایشان در مدینه و در زمان عبدالملک بن مروان متولد شدند. روزگارى که امت اسلامى طعم تلخ حکومت ستمگرانه عبد الملک را مى‌چشید، مبلغان فاسد اندیشه‌‌هاى فاسد مى‌‌پراکندند و فرمانروایان ستمگر چیره بودند. مادر آن حضرت فاطمه (ام‌فروه) دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر مى‌‌باشد. نام، نسب و القاب جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، ششمین امام مذهب شیعه امامی و پنجمین امام مذهب اسماعیلیه است. پدر او امام محمد باقر(ع) و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکربود. برطبق کشف الغمه، از آنجا که نسب مادر امام صادق(ع) هم از پدر و هم از مادر به ابوبکر می‌رسید، امام صادق گفته است: «لَقَدْ وَلَدَنِی أَبُو بَکْرٍ مَرَّتَیْن‌» (من دو بار از ابوبکر متولد شد‌ه‌ام)؛ اما برخی از جمله علامه شوشتری و محمدباقر مجلسی، این روایت را جعلی می‌دانند. کنیه‌ مشهور امام صادق(ع)، ابوعبدالله (ناظر به دومین فرزندش عبدالله افطح) است. با کنیه‌های ابواسماعیل (ناظر به فرزند ارشدش، اسماعیل) و ابوموسی (ناظر به دیگر فرزندش امام موسی کاظم(ع)) نیز از او نام برده‌اند. مشهورترین لقب او «صادق» است. برطبق روایتی، پیامبر اسلام(ص) این لقب را به او داده است تا از جعفر کذاب تمایز یابد؛ اما برخی گفته‌اند امام صادق(ع) به جهت پرهیز از شرکت در قیام‌های عصر خود، صادق لقب گرفته است؛ چراکه در آن زمان به کسی که مردم را گرد خود جمع و به قیام برضد حکومت تحریک می‌کرد، کذّاب (دروغگو) می‌گفتند. در همان دوران ائمه این لقب برای امام صادق(ع) به کار می‌رفته است. برخی از علماء اهل سنت چون مالک بن انس، احمد بن حنبل و جاحظ نیز از او با این لقب نام برده‌اند. فرزندان امام صادق(ع) از امام جعفر صادق(ع) هفت پسر و سه دختر بر جاى ماند که عبارتند از: 1- اسماعیل معروف به اعرج که بزرگترین فرزند وی است. اسماعیل در زمان حیات حضرت از دنیا رفت. پس از شهادت حضرت صادق(ع) عده‌ ای از کج‌اندیشان به امامت اسماعیل و عده‌ای به امامت فرزند اسماعیل محمد پیوستند که آنان را اسماعیلیه می‌گویند. 2- عبدالله بن افطح : وی همیشه با خواسته‌ های پدر مخالفت می‌کرد. بعد از پدر مدعی خلافت و امامت شد و جمعی نیز امامت وی را پذیرفتند که آنان را فطحیه می‌نامند. بعدها چون مردم ضعف علمی و عملی وی را مشاهده کردند از او برگشته و به امامت موسی بن جعفر روی آوردند. 3- امام موسی کاظم(ع) 4- اسحاق بن جعفر صادق(ع) شخص جلیل‌القدر و اهل فضل و تقوی بود و احادیث بسیاری نقل کرده است و به امامت برادرش موسی علیه ‌السلام قائل بود. 5- محمد دیباج بن جعفرصادق(ع) این شخص والا از شجاع‌ترین مردمان عصر خود بود و در تمام سال یک روز در میان روزه‌دار بود. در سال یکصد و نود و نه به مأمون عباسی به خاطر ظلم‌ها و حق‌کشی‌های وی خروج کرد و مأمون نیز یکی از سرداران سپاه خود به نام عیسی جلودی را با لشکری مجهز به جنگ وی فرستاد. در این جنگ سپاهیانش را فراری دادند و خود ایشان را نیز دستگیر کردند. وقتی که به مرز خراسان رسیدند در محلی به نام «فرقان چاپی» که امروزه معروف به لطف‌ آباد است دار فانی را وداع گفت. 6- عباس بن جعفر صادق(ع) است که سید جلیل‌ القدر و دانشمند و فاضلی بوده است. 7- علی بن جعفر(ع) شخص کثیر الفضل و پرهیزگار و صاحب عقیده صادق بود. این بزرگوار تحت تربیت برادرش حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام به مقامات عالی علمی و عملی نایل شد. دختران امام صادق(ع): 1- ام فروه که همنام مادرش بود. این ام فروه عروس زید بن علی بن الحسین بود. 2- اسماء 3- فاطمه سیمای آن حضرت بیشتر شمایل آن حضرت مثل پدرش امام باقر(ع) بود. جز آنکه کمی باریکتر و بلندتر بود. مردی بود میانه بالا، افروخته روی، پیچیده موی و پیوسته صورتش چون آفتاب می‌درخشید. در جوانی موهای سرش سیاه بود. بینی‌اش کشیده و وسط آن اندکی بر آمده بود و برگونه راستش خال سیاهی داشت. محاسن آن جناب نه زیاد پرپشت و نه زیاد تنک بود. دندانهایش درشت و سفید بود و میان دودندان پیشین آن گرامی فاصله داشت. بسیار لبخند می‌زد و چون نام پیامبر برده می‌شد رنگ رخسارش زرد و سبز می شد. در پیری سفیدی موی سرش بر وقار و هیبتش افزوده بود. حاکمان دوران امامت ایشان حیات امام صادق(ع)، با خلافت ده خلیفه آخر بنی امیه از جمله عمر بن عبدالعزیز و هشام بن عبدالملک و دو خلیفه نخست عباسی، سَفّاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. او در سفر امام باقر(ع) به شام که به درخواست هشام بن عبد الملک صورت گرفت، همراه پدر بود. در امامت امام صادق(ع)، پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و سفاح و منصور خلفاء عباسی حکومت کردند. در این دوران حکومت بنی‌امیه ضعیف و سرانجام سرنگون شد و پس از آن بنی‌عباس روی کار آمدند. ضعف و عدم نظارت حکومت‌ها فرصت مناسبی برای امام صادق(ع) جهت انجام فعالیت‌های علمی فراهم کرد.البته این آزادی تنها در دهه سوم قرن دوم قمری، وجود داشت و پیش از آن در زمان بنی‌امیه و پس از آن به جهت قیام نفس زکیه و برادرش ابراهیم فشارهای سیاسی فراوانی بر ضد امام صادق(ع) و پیروانش وجود داشت. فعالیت‌های علمی در دوران امامت امام صادق(ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف درگرفت. این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده‌گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند. ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی‌شان را می‌پرسیدند. امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ فقه، کلام و... بیان کرد. به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش‌های فراوان نقل می‌کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود. ابو بحر جاحظ هم نوشته است دانش و فقه او دنیا را پر کرده بود. حسن بن علی وشاء هم گفته است که نهصد نفر را در مسجد کوفه دیده است که از امام صادق(ع) حدیث نقل می‌کردند. مناظرات علمی در متون حدیثی شیعه، مناظرات و گفتگوهایی میان امام صادق(ع) و متکلمان مذاهب دیگر و نیز برخی از منکران وجود خدا گزارش شده است. در برخی از مناظرات، شاگردان امام صادق(ع) در حضور وی در زمینه‌ای که تخصص داشته‌اند، با دیگران مناظره کرده‌اند. در این جلسات امام صادق(ع) بر مناظره نظارت کرده و گاه خود نیز وارد بحث شده است. برای مثال در گفتگو با عالمی اهل شام که خود درخواست مناظره با شاگردان امام صادق(ع) را داشت، امام از هشام بن سالم خواست تا در زمینه کلام با او گفتگو کند. همچنین از فردی که قصد مناظره با او را داشت، خواست تا در هر زمینه‌ای که می‌خواهد، ابتدا با شاگردانش گفتگو کند و در صورت غلبه بر آنها با او مناظره کند. آن فرد در زمینه قرآن با حُمران بن اَعیَن، در زمینه ادبیات عربی با اَبان بن تَغلِب، در فقه با زُراره و در کلام با مؤمن الطّاق و هِشام بن سالم مناظره کرد و مغلوب شد. احمد بن علی طبرسی در کتاب الاحتجاج مجموعه‌ای از مناظرات امام صادق(ع) را گرد آورده است که برخی از‌ آنها عبارت‌اند از: مناظره با یکی از منکران خدا درباره وجود خدا مناظره با ابوشاکر دَیصانی، درباره وجود خدا مناظره با ابن ابی العوجاء درباره وجود خدا مناظره با ابن ابی العوجاء درباره حدوث عالَم مناظره‌ای طولانی با یکی از منکران وجود خدا درباره مسائل مختلف دینی مناظره با ابوحنیفه درباره شیوه استنباط احکام فقهی، به‌ویژه قیاس مناظره با برخی از علماء معتزله درباره شیوه انتخاب حاکم و برخی احکام فقهی تشکیل حکومت سیاست نخست امام صادق(ع) یک سیاست فرهنگى و در جهت پرورش اصحابى بود که از نظر فقهى و روایى از بنیان‌گذاران تشیع جعفرى به شمار آمده‌اند. تلاش‌هاى سیاسى امام در برابر قدرت حاکمه در آن وضعیت، در محدوده نارضایى از حکومت موجود، عدم مشروعیت آن و ادعاى امامت و رهبرى اسلام در خانواده رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله بود. از نظر امام صادق(ع) تعرض نظامى علیه حاکمیت، بدون فراهم آوردن مقدمات لازم، که مهمترینش کار فرهنگى بود، جز شکست و نابودى نتیجه دیگر نداشت. چنانکه در جریان حرکتى که زید بن على و پس از آن یحیى بن زید در خراسان به آن دست زدند، بنى عباس بیشترین بهره را برده و در عمل، خود را به عنوان مصداق شعار «الرضا من آل محمد» تبلیغ کردند. نتیجه کار بعدها معلوم شد؛ زیرا فقه جعفرى، بنیانگذار تشیع نیرومندى گشت که روز به روز اوج بیشترى گرفت؛ اما زیدیه که منحصرا در خط سیاست‌ بود، رو به افول گذاشتند. خصوصیات اخلاقی امام صادق(ع) در منابع روایی در زمینه ویژگی‌های اخلاقی امام صادق(ع) گزارش‌هایی از زهد، انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن آمده است. محمد بن طلحه امام صادق(ع) را از بزرگترین افراد اهل بیت، دارای علم فراوان، بسیار اهل عبادت و زهد و تلاوت قرآن توصیف کرده است. مالک بن انس از ائمه فقهی اهل سنت گفته است: «در مدتی که پیش امام صادق(ع) می‌رفته، همیشه او را در یکی از سه حالت نمازخواندن، روزه‌داری و ذکرگفتن دیده است». به گزارش بحار الانوار، امام در پاسخ به درخواست فقیری، چهارصد درهم به او داد و چون سپاس‌گزاری او را دید، انگشترش را هم که ده هزار درهم می‌ارزید، به وی بخشید. روایت‌هایی نیز از انفاق‌های پنهانی امام صادق(ع) در دست است. به نوشته کتاب کافی، او شب‌ها مقداری نان و گوشت و پول در کیسه می‌ریخت و به صورت ناشناس به در خانه تهیدستان شهر می‌برد و میان آنها تقسیم می‌کرد. ابوجعفر خثعمی نقل کرده است که امام صادق(ع) کیسه پولی را به او داد و از او خواست آن را به فردی از بنی‌هاشم بدهد و نگوید که چه کسی آن را فرستاده است. به گفته خثعمی هنگامی که آن فرد پول را گرفت، برای فرستنده آن دعا کرد و گفت: «او همیشه برایش پول می‌فرستد؛ اما امام صادق(ع)، باوجود ثروتش چیزی به او نمی‌دهد». شهادت امام جعفر صادق بسیاری از منابع متقدم شیعه و سنی از شهادت امام صادق(ع) سخن نگفته‌اند. برخی از علماء شیعه همچون شیخ مفید درگذشت او را به مرگ طبیعی دانسته‌اند. برخی نیز با تکیه بر حدیثی که می‌گوید امامان با قتل از دنیا می‌روند، گفته‌اند امام صادق(ع) شهید شده است. شیخ صدوق تصریح کرده است که امام صادق(ع) به دستور منصور دوانیقی و بر اثر مسمومیت از دنیا رفته است.
  6. SarvaR

    مزایا استفاده از سی دی ان

    شبکه انتقال محتوا یا سی دی ان ( Content Delivery Network ؛ به اختصار CDN ) ، شبکه ای گسترده از سرورهای مستقر در نقاط مختلف دنیاست که اطلاعات ایستا و یا آن دسته از اطلاعات که با تغییرات کمتری همراه هستند را در میانه راه ذخیره کرده و به این ترتیب کاربر با سرعتی دوچندان وب سایت مورد نیاز خود را بارگذاری می نماید. این اطلاعات ایستا می تواند شامل فایل های CSS ، JavaScript ، تصاویر، فایل های ویدیوئی و ... باشد. به این ترتیب با کاهش درخواست ها به سرور اصلی شاهد کم شدن بار یا Load Time بر روی سرور میزبانی کننده خواهیم بود. همین امر موجب افزایش سرعت دسترسی و همچنین بهبود راندمان سرور می گردد، در حالیکه بازدید کننده با توجه به موقعیت جغرافیایی ، وب سایت را از نزدیکترین نقطه بر روی شبکه سی دی ان بارگذاری می کند . ویژگی های شبکه انتقال محتوا ( CDN ) کاهش تاخیر و افزایش کارایی در ترافیک های بالا: همه ما در مشاهده ویدئو از طریق اینترنت با مشکل قطعی و تکه تکه شدن تصویر مواجه شده ایم، یکی از کاربردهای اصلی CDN این است که به ارائه بهتر محتوای تصویری و صوتی کمک کرده که این خود موجب بهبود تجربه کاربری ( user experince ) به هنگام مرور وب سایت خواهد شد که این به نوبه خود سبب می شود کاربر با لذتی مضاعف ، زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند. کاهش بار پردازشی سرور: با بهره گیری از این سامانه کاربر با اتصال به نزدیک ترین نقطه از شبکه سی دی ان ، داده ها را از نزدیک ترین مکان دریافت می کند. علاوه بر این، با کاهش مراجعات به سرور اصلی، شاهد آزاد شدن ظرفیت پردازشی بر روی سرور اصلی میزبانی کننده وب سایت خواهیم بود. نگهداری فایل ها هم زمان در چند مکان: با بروز مشکل در یکی از نقاط و محدودیت های شبکه اینترنت محلی، سایت شما از دیگر مناطق در دسترس خواهد بود. افزایش کیفیت برنامه های پخش زنده: امروزه با افزایش قابل توجه سرویس هایی روبرو هستیم که محتوای ویدئویی خود را بصورت پخش زنده به اشتراک می گذارند که با حجم وسیع تقاضا در یک لحظه روبرو خواهند شد. بدون استفاده از فناوری CDN ، پوشش چنین برنامه هایی هزینه های سرسام آور سخت افزاری را برای صاحب وب سایت در پی خواهد داشت. کاهش ترافیک مصرفی برای صاحبان سایت ها: با توجه به اینکه سایت شما از نقاط دیگر و به صورت غیر مستقیم لود می گردد، این مورد سبب کاهش ترافیک مصرفی شما می شود. امنیت: با توجه به برقراری ارتباط غیر مستقیم بین بازدیدکننده و وب سرور و مخفی ماندن آدرس IP سرور اصلی، استفاده از این سرویس تا حد بالایی سبب افزایش امنیت وب سایت و جلوگیری از حملات مختلف نیز خواهد شد.
  7. 1:خیر 1:بله 3:خیر 4:توجه نمی کنم 5:رازهاى دیگران، مسائل شخصى آنهاست و سعى نمى كنید وارد حیطه خصوصى آنهاشوید 6:خیر 7:بله 9:خیر 10:بله
  8. SarvaR

    قدرت پیشگویی گوگل

    انتظار همه ما بعنوان میلیونها کاربر گوگل این است که این موتور جستجو بسیار سریع و دقیق ما را به هدفمان برساند. از طرف دیگر، سئوکاران بعنوان یک انسان انتظار دارند تا گوگل بعنوان یک ربات در رتبه بندی کاملا عادلانه رفتار کند. به همین دلیل در ماموریت موتورهای جستجوی پیشرفته، کشف 2 مسئله بسیار حائز اهمیت میشود: درک احساسی که نویسنده ها و تولید کننده های محتوا در متنها و کلمات لحاظ میکنند. درک این مسئله که کاربران اینترنتی هنگام جستجو دقیقا به دنبال چه چیزی هستند. برای مثال کلمه "سن" را در نظر بگیرید. این کلمه معانی مختلفی دارد؛ می تواند سن بیولوژیکی انسان باشد، صحنه تئاتر معنی کند و یا نام نوعی آفت برای گیاهان باشد. در این زمان موتور قدرتمند گوگل به راحتی قادر است تا با استفاده از برنامه "مطالعه سبک و ساختار زبانی" که در تنظیماتش بکار گرفته شده است و هر ساله نیز ارتقا می یابد، منظور و هدف نویسنده و یا کاربر را بررسی کرده و به درک درستی از معنی واژگان در جمله مورد نظر دست یابد. این قابلیت در گوگل او را در فهم ضمایر، احساس منفی یا مثبت اشخاص و حتی در سطح بالاتر اینکه مطلب دروغ است یا حقیقت توانمند می سازد. ویژگی زبان شناسی و تجزیه و تحلیل واژگان در گوگل دهها کاربرد برای بهبود کیفیت و سرعت جستجوها دارد. یکی از مهمترین این کاربردها،قدرت شناسایی گوگل در نوع صفتی است که ما در معرفی یک محصول، مکان و یا در ارائه مطلب بکار میبریم. برای مثال کلمه "کوچک" زمانی که در رابطه با اندازه گوشی های همراه و یا کامپیوتر بیان میشود پیام مثبتی دارد، اما همین کلمه زمانی که در معرفی مقدار پرس های غذایی یک رستوران بکار گرفته شود پیامی منفی و انتقادی را انتقال می دهد. گوگل می تواند با قدرت تحلیل بالای الگوریتم هایش، وجه تمایز این کلمات را شناسایی کند و به کاربر مناسبترین صفحات را معرفی کرده و در رنک دهی وب سایتها با دقت بالایی عمل نماید. بنابراین چه در هنگام جستجو و چه زمانی که محتوایی را در صفحات درج میکنیم باید به نوع و میزان احساسات و همچنین اعتبار کلمات به کار گرفته شده دقت کنیم. البته در حاضر برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که موتورهای جستجو هنوز فاقد قدرت پردازش در آنالیز جملات "محاوره ای" در جستجوها و یا محتویات هستند و برخی نیز حتی در این مورد که گوگل قدرت مورد نیاز برای آنالیز احساسات را در لینک ها دارد یا خیر، دچار تردید هستند. آنها هنوز نمیدانند که رمزگشای گوگل به آسانی قادر است تا معنا و احساسات کلیه واژگان و جملات را در لینک ها، دامنه ها، نام های تجاری و برندها نیز تشخیص دهد. با توجه به این موارد، میتوان استنباط کرد که قدرت رو به رشد گوگل در تحلیل واژگان، بسیار بر ارتقای سرعت و کیفیت جستجوها تاثیر خواهد گذاشت. اگرچه خلق یک محتوای مثبت بسیار دشوارتر از نگارش مطالب و نظرات منفی است اما در افزایش رتبه می تواند با ارزش تر عمل کند زیرا، محتویات و بازگویی صفات ناخوشایند بر ارتقای رتبه لینک و صفحات سایت بسیار ضربه زننده عمل خواهد کرد. بنابراین آن دسته از اشخاص که به تکنیک های سئو توجه میکنند، ترجیح میدهند تا از ارائه وبلاگهای انتقادی و یا ارجاع به لینک های منفی خوداری کنند و بیشتر به دنبال تولید و یا معرفی واژگان مثبت باشند. «درک کردن» مفهومی بسیار پیچیده است؛ مخصوصاً زمانی که آن را برای رایانه ها به کار می بریم. اما گوگل امروزه فراتر از یک ربات پیش رفته و با هوشمندی بالا، استفاده از اینترنت را برای ما جذابتر ساخته است. بنابراین بعنوان یک متخصص سئو و یا یک وب مستر، برای عقب نماندن از رقبا نیاز است تا آشنایی کاملی با ارتقای هر روزه توانمندی های این موتور جستجوگر داشته و به این ترتیب از مزیتهای بیشماری که برای موفقیت در رتبه دهی سایت بوجود می آید، برخوردار شویم.
  9. SarvaR

    بهبود محتوا با 4 ترفند ساده

    برای بهبود محتوا متن شما باید صریح و واضح باشد قبل از هر چیزی باید تلاش کنید تا کاربران در اولویت شما در زمینه نوشتن محتوا برای سایت باشند. این ترفند نحوه نوشتن محتوا، از اهمیت زیادی برخوردار است. این مورد، ممکن است که آسان به نظر برسد؛ اما کسب و کارهای بسیار زیادی بدون توجه به این قضیه، شروع به نوشتن محتوا برای سایت خود می کنند. هرچه متنی که مینویسید به زبان ساده و قابل فهم باشد برای کاربران جذاب تر است. برای بهبود محتوا از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید اصطلاحات تخصصی برای افرادی که دارای اطلاعات کافی هستند مناسب است اما شما یک محتوای کاملا تخصصی در سایت کاملا تخصصی قرار نمیدهید. بلکه مخاطبین شما افراد عمومی هستند که شاید به دبال ساده ترین چیز ها میگردنند و اگر بتوانند با متن و نوع نگارش شما ارتباط برقرار کنند میتواند برای شما بسیار مفید باشد. برای بهبود محتوا قالب محتوا باید بهینه باشد؛ فونت مناسب، طول پاراگراف ها، اندازه فونت، رنگ متن تیترها یکی از مهم ترین ابزارها برای جذب کاربران هستند. در تیترها و عناوین شما می خواهید بیشترین تاثیر را بر ذهن مخاطبین بگذارد. در نتیجه، هیچ زمان نباید از اهمیت تیترهای مطالب خود غافل شوید. برای بهبود محتوا از اینفوگرافیک ها استفاده کنید یکی دیگر از اصول نوشتن محتوا این است که از فایل های بصری در متن خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر در محتا می توانید در جذب کاربران موثر باشد. اگر افراد تصاویر جذاب و مناسبی را در متن محتوا مشاهده کنند، بهتر جذب مقاله شما خواهند شد. تصاویرتان باید جذاب و دقیقا مطابق با محتوای شما باشنداگر بتوانید ویدئو منتشر کنید می تواند در افزایش ماندگاری کاربران و همچنین به فهم بهتر موضوع آموزشی شما کمک کند برای بهبود محتوا از کلمات کلیدی ارزشمند استفاده کنید استفاده از عبارت کلیدی هایی که حجم جستجو و ارتباط با متن بالایی دارند، به کاربران و موتورهای جستجو اعلام می کند که صفحه سایت مورد نظر به چه مسئله ای پرداخته است. دقت داشته باشید که استفاده بی رویه از عبارات کلیدی می تواند موجب جریمه وب سایت شما شود. به علاوه کاربران نیز متوجه این قضیه خواهند شد و مطمئنا از مطالعه ادامه متن محتوای تولید شده توسط شما، منصرف می شوند. چراکه می دانند هدف اصلی شما پر کردن متن با عبارات کلیدی برای کسب رتبه های برتر بوده است و شما نکته ارزشمندی برای ارائه به آن ها ندارید. کافی است نحوه نوشتن محتوا وب سایت هایی که رتبه های برتر در زمینه عبارت کلیدی مورد نظرتان کسب کرده اند را مورد بررسی قرار دهید. مطمئنا از نحوه نوشتن محتواهای وب سایت های رقیب خود که در رنک های برتر هستند، چگونگی پیاده سازی کلمات کلیدی در متن محتوا را خواهید آموخت. بهبود محتوا یکی از روش های سئو سایت فنی است. البته از اهمیت url در سئو در رتبه بندی سئو سایت و همچنین بهینه سازی تصاویر نباید غافل شد
  10. SarvaR

    10 پلاگین ضروری برای ورد پرس

    10 پلاگین ضروری برای وردپرس ورد پرس سیستم عاملی محبوب و متن باز با امکاناتی نا محدود اما برای شروع کار نیاز هست با پلاگین های اساسی برای بهبود کارایی و تامین امنیت و مهم ترین عامل یعنی سئو لازم هست با 10 پلاگین مهم اشنایی داشته باشیم در ادامه این ده بهترین با بیان اموزش نصب کارایی و تنظیمات توضیح داده شده هست. 1- Akismet Anti-Spam اولین پلاگینی که میخوایم معرفی کنیم پلاگین Akismet هست که توسط خود تیم وردپرس برنامه نویسی شده و همون ابتدا که وردپرس رو نصب می کنید، این پلاگین به صورت پیش فرض بر روی وردپرس شما نصب میشه. اگرچه به صورت پیش فرض این پلاگین غیر فعال هست و شما برای استفاده از اون باید فعالش کنید. این پلاگین قدرتمند، پیام ها، نظرات و مشارکت های درون فرم های شما رو شناسایی میکنه و مانع ایجاد پیام های اسپم و دارای مشکل میشه. لازم به ذکره که این پلاگین رایگان نیست و بایستی پس از نصب، از طریق API KEY فعال سازی بشه. صفحه افزونه 2- Woocommerce – یکی از بهترین پلاگین های وردپرس ووکامرس یک افزونه قدرتمند و کاملا رایگان هست که این قابلیت رو به شما میده تا هر نوع فروشگاه اینترنتی که مد نظر دارید رو با اون پیاده سازی کنید. محصولات فیزیکی و یا محصولات دانلودی رو به فروش برسونید و امکاناتی مثل پنل کاربران، لیست سفارش ها، سبد خرید، پرداخت و… رو داشته باشید. امکاناتی که این پلاگین به شما میده شگفت انگیزه و شما میتونید هر نوع محصولی رو با تنوع بسیار بالا به فروش برسونید. مثلا میتونید موجودی، اندازه، رنگ و خلاصه هر جزئیات ریزی از محصول رو به کاربران نمایش بدید و بر اساس اون جزئیات محصولاتتون رو با قیمت های مختلف به فروش برسونید. همچنین این افزونه این امکان رو به شما میده تا بر روی محصولات تخفیف بزارید و کاملا اون ها رو مدیریت کنید. ووکامرس بسیار زیبا و کاربر پسند طراحی شده و با هر کسی با کمترین دانش به راحتی میتونه از اون استفاده کنه. صفحه افزونه 3- Contact Form 7 از پلاگین Contact form 7 برای ایجاد فرم تماس استفاده می کنیم. با این پلاگین به راحتی میتونیم انواع فرم ها با فیلدهای مختلف رو طراحی کنیم و در صفحات مختلف ازشون استفاده کنیم. کاربران میتونن از این فرم ها استفاده کنن و به ایمیل شما پیام ارسال کنند. کار با این پلاگین بسیار سادست و این پلاگین تا به الان بیش از 5 میلیون نصب فعال داشته است. از جمله امکاناتی که این پلاگین در اختیار شما قرار میده عبارتند از: پیاده سازی انواع فرم با فیلدهای مختلف مثل نام، شماره تماس، ارسال فایل، آدرس و… نمایش پیام های هشدار و موفقیت آمیز به کاربر پیاده سازی فرم های ایجکسی(Ajax) پشتیبانی کامل از کپچای گوگل و امنیت مناسب قابلیت تعیین ضروری بودن و یا غیر ضروری بودن فیلدها امکان ایجاد کدهای html بین فرم و استایل دهی به بخش های مختلف صفحه افزونه 4- iThemes Security با این پلاگین تقریبا خیالتون از بابت امنیت سایتتون مطمئن باشه! اگرچه بخشی از امکانات این پلاگین پولی هست، اما همون امکانات رایگان هم به وب سایت شما امنیت مناسبی میده و از سایت شما در مقابل حملات و خطرات به خوبی محافظت میکنه. کار این پلاگین این است که تا حد زیادی در مقابل هکرها، راه های نفوذ، خطرات احتمالی و انواع حمله های رایج بایستد. تقریبا کار با این پلاگین ساده است اما پیشنهاد می کنیم با یک وردپرس کار یا برنامه نویس جهت استفاده از امکانات این پلاگین حتما مشورت کنید چون استفاده نادرست از این پلاگین، میتونه باعث ایجاد اختلال در وب سایت شما بشه. صفحه افزونه 5- All-in-One WP Migration یکی دیگه از بهترین پلاگین های وردپرس، پلاگین WP Migration هست. افزونه All-in-One WP Migration یکی از بهترین افزونه های انتقال سایت وردپرس است که نقطه قوت آن قابلیت اطمینان بالا و سادگی آن است. این افزونه با کسب امتیاز 4.7 از 5 و با بیش از دو میلیون نصب فعال یکی از افزونه های محبوب وردپرس است. تا حالا شده که بخواید کل سایتتون رو از یک هاست به هاست دیگه و یا از روی سیستم به روی سایت انتقال بدید؟ این پلاگین اینجاست تا شما به راحتی تمام سایت و یا بخش هایی از سایت مثل مطالب، تصاویر، پایگاه داده و… رو خروجی بگیرید و در جای دیگه مجدد import کنید. صفحه افزونه 6- Yoast SEO به احتمال زیاد نام این افزونه رو زیاد شنیدید. این افزونه با امکاناتی که در اختیار شما قرار میده، کمک میکنه تا به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن سئو سایت خودتون رو بهبود بدید و به رتبه های بهتری در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دست پیدا کنید. این پلاگین مواردی که از نظر موتورهای جستجو حائز اهمیت هستند رو بررسی میکنه و به شما پیشنهادهایی برای رفع مشکلات مطالب یا سایتتون میده. ویژگی بسیار خوب افزونه yoast seo اینه که هم زمان با تهیه محتوا اون رو بررسی میکنه و در انتهای مقاله راهکارهایی برای بهبود به شما ارائه میده. همچنین این پلاگین کاملا تعداد کاراکترهای مناسب برای عنوان، توضیحات و تصاویر رو به شما میده و کاملا شما رو در جهت بهبود سئو سایت راهنمایی میکنه. صفحه افزونه 7- WP Super Cache این افزونه به شکل شگفت انگیزی سرعت سایت شما رو بهبود میده. عملکرد اصلی این افزونه به این شکله که یک نسخه از وب سایت شما هنگامی که کاربر برای بار اول بازدید میکنه ذخیره میشه و زمانی که بار دوم به سایت برمیگرده، نسخه کش شده به کاربر نمایش داده میشه. به این ترتیب هم سرعت بارگذاری سایت رو افزایش میده و هم مانع استفاده بیش از حد از منابع سرور میشه. سرعت سایت، یکی از مهم ترین فاکتورها برای رتبه بندی گوگل هست و این افزونه خیالتون رو از بابت سرعت راحت میکنه. این افزونه کاملا رایگانه و به راحتی میتونید نصب کنید و ازش استفاده کنید. صفحه افزونه 8- Elementor Page Builder یکی دیگه از پلاگین های وردپرس که میخوایم معرفی کنیم، پلاگین قدرتمند Elementor هست که این روزها محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده و در مقابل رقیب خودش یعنی Visual Composer، سربلند بیرون آمده. هر چند ویژوال کامپوزر هم یکی پلاگین های صفحه ساز قدرتمند هست اما Elementor به شکل بهینه تر، بروز تر و با امکانات بیشتر برای شما ساخته شده. با افزونه المنتور Elementor بدون محدودیت میتونید صفحه های مختلف ایجاد کنید و با امکانات بی نظیری که برای شما فراهم شده طرح های فوق العاده ای ایجاد کنید و هرچقدر میخواید وبسایت خودتون رو زیبا و جذاب کنید. امکان ویرایش با ایجاد فرم های تماس با ما، کنترل صفر تا صد طراحی سایت، نمایش پست ها و محصولات و نمونه کار ها به بهترین حالت ممکن، نمایش محصولات شما در ووکامرس همچنین نمایش دلخواه نمونه کارها در فوتر یا پاپ آپ و حتی نوار کناری از دیگر ویژگی های این پلاگین هست. صفحه افزونه 9- TinyMCE Advanced پلاگین TinyMCE به شما این قابلیت رو میده تا ویرایشگر پیشرفته تر و حرفه ای تری داشته باشید و بتونید امکانات خیلی خفن تری مثل تغییر اندازه متن، رنگ کردن بخشی از متن، جداول و… داشته باشید. کار با این پلاگین بسیار سادست و کافیه که شما این پلاگین رو نصب کنید و به صورت اتومات، امکانات حرفه ای این پلاگین به ویرایشگر شما اضافه خواهد شد. صفحه افزونه 10- Smush – Compress, Optimize and Lazy Load Images یکی از بهترین کارها برای افزایش سرعت سایت و همچنین بهینه سازی سئو سایت، استفاده از تصاویر بهینه و کم حجم است. پلاگین Smush به شما در کاهش حجم تصاویر و بهینه سازی آن کمک بسیار زیادی خواهد کرد. کاربران زیادی هنگام آپلود تصویر بر روی سایتشون، از نرم افزار ها و ویرایشگرهای مختلفی استفاده می کنند و ابتدا حجم اون رو کاهش میدن و بعد فایل مورد نظر رو بارگذاری می کنن. اما آیا قبول دارید این کار بسیار وقت گیره؟ پلاگین Smush تصاویر شما رو بدون افت کیفیت بهبود میده و حجم اون ها رو کم میکنه و از هر پسوندی مثل png، jpg، gif و… هم به خوبی پشتیبانی میکنه. صفحه افزونه جمع بندی و نتیجه گیری با توجه به اهمیت پلاگین های وردپرس سعی کردیم مهم ترین و پر دانلود ترین پلاگین هایی که توی اکثر وب سایت ها بهش نیاز دارید رو معرفی کنیم. پلاگین های وردپرس به شدت متنوع هستند و تقریبا بیش از 90% نیاز شما رو به سادگی رفع می کنند. برای اینکه با پلاگین های بیشتری از وردپرس آشنا بشید، میتونید به مخزن وردپرس برید و لیستی از پلاگین ها همراه با توضیحات، آموزش و نظراتی که روی اون اومده رو مشاهده کنید.
×
×
  • اضافه کردن...